Mi lenne ha úgy játszhatnánk a legújabb extrém hardware követelményeket támasztó játékokat, hogy nem veszünk hónapról hónapra csúcskategóriás és méregdrága eszközöket? A gondolat csábító, ám hogy a valóságban megvalósul e azt nem tudni. A drága hobbi olcsóvá tételének egy igen innovatív módját kínálja az OnLive, mely a cloud computing ötletét viszi át a játékok világába.
Egyelőre a tényleges költségekről, illetve tervezett előfizetési és használati lehetőségekről keveset tudni, de az elképzelés mindenesetre csábító. A rendszer működéséhez egy kliens PC vagy MAC számítógépre van szükség, melyre egy alig 1 MB-os kliens programot kell telepíteni. A játékok is minden más folyamat az OnLive központjában lévő servereken történik, majd a képet visszasugározzák a gépünkre. Ha pedig nem szeretnénk a PC-nket használni a cég biztosít majd egy apró konzolt mely kezeli majd az adatfolyamot. Ilyen módon egy megfelelő kapcsolat sebességével drága és hatalmas erőforrásokat igénylő játékokat játszhatunk.
A cég képviselői szerint 5 MB letöltési sebességű internet vonalon képesek 720p felbontásban 60 fps sebességgel szolgáltatni játékokat. Ha pedig nem rendelkezünk ekkora sebességgel a rendszer automatikusan hozzáigazítja a minőséget a rendelkezésre álló letöltési sebességhez.
Ez lenne a játékok jövője? Talán, ám a kérdésre választ adni nem egyszerű, mivel a szolgáltatás minősége elsősorban attól függ, hogy milyen játékok lesznek a kínálatban és azok mennyiért lesznek elérhetőek. Egyelőre nincs pontos indulási dátum, sem várható árak, így meglehet az egész csak egy jó ötlet marad, de nagyon valószínű, hogy ha a tervek szerint még ebben az évben beindítják akkor hamarosan az otthoni TV-nken tudunk nagyon olcsón játszani a legújabb csúcs játékokkal.
Sajnos valószínűsíthető, hogy kezdetben csak az Egyesült Államokban lesz elérhető a szolgáltatás.
Link: http://www.onlive.com